CRF250R 2022

Varenr. CRF250RN

kr 94 990

Den nye CRF250R er sterkere enn noensinne, har det samme chassiset som MXGP-vinnende CRF450R samt omfattende forbedringer av topplokket som gir betydelig moment-boost med lavt turtall. Nye radiatorer forbedrer effektiviteten, clutchen har nå 9 plater, mens den forsterkede girkassen har revidert utveksling.

Finn forhandler

Beskrivelse

MX2-klassen er ubarmhjertig nærkamp og Hondas CRF250R har vist seg å være et verdig våpen. Konkurranse har stadig drevet utviklingen videre, gjennom mange trinn, til en plattform som amatør-MX-entusiasten – så vel som profesjonelle – kan hente det ytterste ut av, hver meter i hver runde. 

2022-utgaven får store oppgraderinger for å gjøre den til «The Strongest Ever», inkludert chassisoppgraderinger arvet fra 2021-utgaven av CRF450R, noe som forbedrer både kjøreegenskaper og smidighet, pluss sterkere dreiemoment ved lavt turtall for å utnytte det nye chassiset optimalt. En bonus er forbedret seighet og holdbarhet.

Sterkere 
Endringer av innsug og topplokk, pluss rett eksosport/nedrør gir gode resultater. En enkel lyddemper erstatter de doble lyddemperne fra forgjengeren, og totalt gir det opptil 10 prosent mer kraft og opptil 15 prosent ekstra dreiemoment.    

Drivlinjen har også fått oppmerksomhet. For å forbedre utholdenhet, følelse og en lettere hendelbetjening, får clutchen en ekstra plate som sprer belastningen på friksjonsmaterialet. Også en ekstra friksjonsfjær, optimalisert smøring, friksjonsmaterialer – pluss et mer stivt clutchsenter – bidrar til høyere ytelse og en 21 prosent økning i utholdenhet. Clutch-hendelen har blitt 4 prosent lettere å bruke.

For å håndtere belastningen som den nye clutchen påfører, samt maksimere driften fra et hvilket som helst turtall, har girkassen nå et oppsett som er revidert for ekstra styrke. Girutvekslingene er også justert noe. 

HRCs Launch Control-systemet gir alle førere det beste alternativet for en sterk start og har tre moduser å velge mellom:

Nivå 3 – 8250 rpm, gjørmete forhold / nybegynnere.
Nivå 2 – 8500 rpm, tørre forhold / standard.
Nivå 1 – 9.500 rpm, tørre forhold / ekspert.

Engine Mode Select Button (EMSB) endrer motorens egenskaper, og tre moduser er tilgjengelige for å passe kjøreforhold eller førerpreferanser: Mode 1 (Standard), Mode 2 (Smooth) og Mode 3 (Aggressive).

Smidigere og lettere
Totalt 3 kilo er slanket bort fra CRF250R. Rammen veier 700 gram mindre enn forgjengeren, mens en redesignet underramme kutter ytterligere 320 gram. Chassisdynamikken er også ny: mens vridningsstivheten opprettholdes, har sidestivheten blitt redusert med 20 prosent for å øke svinghastighet, trekkraft og styrenøyaktighet. Svingarmen har en ny stivhetsbalanse for å matche rammen. 49 mm Showa-forgaffelen har 5 mm ekstra vandring. Det er også optimalisert kompresjons- og returdemping foran og bak. Enkeldemperen bak gir nå raskere respons og jevnere støtabsorpsjon, samtidig som vekten er redusert med 120 gram.    

Salen er nå kortere, lettere og 10 mm lavere bak for å gi økt bevegelsesfrihet. Den er også enklere å fjerne og montere. Den nye maskinen er smalere med 70 mm (50 mm på venstre side, 20 mm på eksossiden) og plasten er tynnere, mens tankdekselet er fjernet.

Styrevinkel og forsprang er nå på 27,2 ° / 115 mm (fra 27,4 ° / 116 mm) og akselavstanden er 1477 mm (fra 1486 mm). Bakkeklaringen går opp 6 mm til 333 mm, og nedre styrekrone sitter nå 5,1 mm høyere ved 927 mm. Egenvekten er 104 kg, hele 3 kg lettere enn forrige modell.

Tilleggsinformasjon

ColorDescription

Extreme Red

Cubic

249.4

TransferPim

Yes

CylindersQty

1

SeatHeight

961

Height

1265

Length

2177

Width

827

Weight

104

EngineType

Væskekjølt 4-takts, DOHC ensylindret

FueltankVolume

6.3

BrakesFront

260 mm enkel skive, tostemplet kaliper

BrakesRear

240 mm enkel skive, enstemplet kaliper

SuspentionFront

49 mm opp/ned teleskopgaffel

SuspentionBack

Showa-enkeldemper med Prolink

TyresFront

80/100-21 Pirelli MX32 Midsoft

TyresBack

100/90-19 Pirelli MX32 Midsoft

  • Mer kraft, økt dreiemoment
  • Samme chassis som CRF450R
  • Optimalisert girutveksling
  • Høyere bakkeklaring
  • 3 kilo lettere
  • Ny clutch
  • Mer effektiv radiatorkjøling
  • Håndtering og smidighet er forbedret
  • Kjøreklar vekt er på kun 104 kilo

Crf250R

Sterkere enn noensinne

interessert i denne?