ADV350 2025

Varenr. ADV350AS

kr 94 990,00

ADV350 blander den tøffe adventure-stilen til X-ADV med et robust chassis. Motoren på 330 kubikk produserer friske 29,2 hestekrefter og 31,5 Nm, med bakhjulsgrep håndtert av HSTC. Vindskjermen er høydejusterbar, det er plass til to helhjelmer under salen, og i hanskerommet finner du uttak for USB-C. I tillegg har du Smart Key-betjening som forbedrer den daglige kjørekomforten. Andre oppdateringer på 2025-modellen gir mulighet for å justere støtdemperne bak, en fem-tommers TFT-skjerm klargjort for Honda RoadSync-tilkobling styrt av en fireveis vippebryter, lys for oppbevaringsrom og selv-kansellerende blinklys. Mekanisk får motoren revidert lyddemper, oppgradert katalysator, nye ECU-innstillinger, og det er også lagt til en O2-sensor.

Finn forhandler

Beskrivelse

Da Honda i 2016 avduket X-ADV – som var en delvis stor scooter, delvis adventuremotorsykkel i helt ny ADV-stil – fant sykkelen et marked som ingen i Europa visste fantes.

Designet rundt konseptet «New Urban Adventure», blander ADV350 det elegante og det praktiske til en polert scooter med et tøffere ADV-stildesign, og henter inspirasjon fra X-ADV.

Dette er en modell som appellerer til en stor målgruppe, (spesielt yngre førere) og som er beregnet for et populært europeisk segment. Over 22 000 scootere har blitt solgt siden introduksjonen. 2025-modellen har fått gjennomtenkte oppdateringer når det gjelder til håndtering, ytelse og teknologi, og som alltid er ADV350 klar til å utforske byen og alt utenfor.

Nye farger for 2025 er Pearl Nightstar Black, Mat Ruthenium Silver Metallic, Hyper Red og Mat Coal Black Metallic.

Klar for eventyr

Stylingen på ADV350 gir mer enn et lite smak av eventyr. Doble LED-frontlykter (all belysning er LED) er plassert høyt over forhjulet, med kåpesidene kuttet ut for å vise frem USD-gaffelen. De lakkerte panelene fremhever terrengfølelsen ytterligere og er plassert høyt på de mørke dekslene, noe som gir inntrykk av et høyere tyngdepunkt, lik maskiner som X-ADV og konkurransemodellen CRF450R.

En rekke detaljfunksjoner forsterker den genuine allsidigheten til ADV350. Vindskjermen justeres enkelt med en 4-trinns skyvelåsmekanisme og 133 mm vandring. I høy posisjon kontrolleres luftstrømmen for å bevege seg rundt skuldrene, slik at man reduserer tretthet under lengre reiser med høyere hastighet. For bymiljøer, der litt kjøleluft og åpen sikt oftere er verdsatt, er den lave posisjonen perfekt.

Det er god plass under salen – 48 liter totalt – noe som betyr at to helhjelmer enkelt kan gjemmes bort. Rommet kan dessuten deles ved hjelp av en skilleplate, for å passe eierens preferanser. En USB Type-C-kontakt finnes i hanskerommet foran til venstre, for lading av smarttelefon. Salhøyden er på letthåndterte 795 mm.

En ny fem-tommers TFT-fargeskjerm bruker optisk binding for å forbedre synligheten i sterkt sollys, og er klargjort for Honda RoadSync-tilkobling. Denne funksjonen – sammen med en forenklet og brukervennlig og en bakgrunnsbelyst fireveis vippebryter på venstre styrehalvdel – muliggjør enkel, sving-for-sving-navigasjon på skjermen, samt muligheten for føreren å ringe eller lytte til musikk (via et Bluetooth-headset). Etter å ha lastet ned Honda RoadSync-appen fra Play Store eller App Store, er det bare å koble til ADV350 og kjøre.*

I og utenfor byen

Den 330 kubikk store Enhanced Smart Power+ (eSP+)-fireventilsmotoren oppnår både høy miljøytelse og sterke krefter gjennom omfattende bruk av lavfriksjonsteknologi.    

Toppeffekten på 29,2 hestekrefter ved 7 500 rpm er tilpasset 31,5 Nm dreiemoment ved 5 250 rpm. Boring og slag er satt til 77 mm x 70,8 mm, med kompresjonsforhold på 10,5:1.

ADV350s motor er også utstyrt med to-nivå Honda Selectable Torque Control (HSTC). Systemet oppdager hastighetsforskjeller mellom for- og bakhjul og beregner slippforholdet, så kontrolleres motorens dreiemoment via drivstoffinnsprøytningen for å gjenvinne bakhjulets trekkraft. HSTC kan slås PÅ-AV via en bryter på venstre side av styret. En TC-indikator blinker på instrumentpanelet når systemet styrer grepet.

Drivstofforbruket er på beskjedne 28,6 km/l (WMTC-modus), tankkapasiteten på 11,7 liter gir en potensiell rekkevidde på ca. 330 kilometer, og motoren er tilpasset EURO5-miljøkravene. Kjøreklar vekt er på 186 kilo, og modellen er utstyrt med 37 mm opp/ned-gaffel med 125 mm slaglengde foran.

Emergency Stop Signal (ESS) aktiverer (og deaktiverer selv) blinklysene bak ved kraftig nedbremsing, slik at trafikanter rundt raskt blir varslet. Blinklysene slår seg så automatisk av ved normal bruk.

 

Tilbehør

Det er et stort utvalg av originalt Honda tilbehør tilgjengelig for ADV350, enten individuelt eller i smart sammensatte pakker:

Comfort Pack er en allsidig pakke utstyr ment for å øke førerens komfort og bekvemmelighet:

  • Deflektorsett
  • Varmehåndtak
  • Konsollveske
  • Høy vindskjerm

 

Style Pack legger til ekstra beskyttelse og utseende:

  • Valgfri sal
  • Rustfri plate
  • Styreholder

 

Adventure Pack er satt sammen for å gi sykkelen et tydeligere off-road preg, og for at den skal skille seg enda mer ut i trafikken.

  • Siderør
  • LED-baserte tåkelys og tilbehør

 

Urban Pack er satt sammen å forbedre urban pendlingsevne ved å kombinere banebrytende teknologi med praktiske funksjoner for bykjøring, i tillegg til å øke bagasjekapasiteten:

  • Bagasjebærer
  • 50 liter Smart Top Box med elektronisk åpner og ryggstøtte
  • Aluminiumsdeksel for toppboks
  • Sikkerhetsalarm

 

Også tilgjengelig:

  • U-lås
  • Overtrekk

Tilleggsinformasjon

Overføring PIM

Yes

Kubikk

330

Sylindere

1

Effekt (HK)

29.2

Førerkortklasse

A2

Girkasse

CVT/Automat

Forbruk l/mil

0.34

Sittehøyde

795

Omdreininger ved maks ytelse

7500

Maks dreiemoment

32

Omdreininger ved maks dreiemoment

5250

Høyde

1295

Lengde

2200

Bredde

895

Vekt

186

Motortype

Væskekjølt 4-takts, 4-ventils SOHC ensylindret

Bremser foran

256 mm enkel, 2-stemplet kaliper

Bremser bak

240 mm enkel, 1-stemplet kaliper

Fargebeskrivelse

Hyper Red, Mat Coal Black Metallic, Mat Rethenium Silver Metallic, Pearl Nightstar Black

Demping foran

37 mm USD-gaffel

Demping bak

Dobbel, 130 mm vandringsvei

Dekk foran

120/70-15MC 56P

Dekk bak

140/70-14MC 62P

  • Justerbar 4-trinns vindskjerm
  • Ny fem-tommers TFT-fargeskjerm
  • Plass til to helhjelmer under salen
  • Dobbel LED-basert frontlykt
  • USB-C-kontakt
  • 37 mm USD-gaffel foran
  • Emergency Stop Signal (ESS)-teknologi
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC)
  • Rekkevidde på 330 kilometer
  • Smart Key
  • Fire nye farger til 2025
  • *Klargjort for Honda RoadSync-tilkobling. Lanseringsdato for systemet i Norge er foreløpig ikke bekreftet.

 

interessert i denne?

LES MER OM VÅRE BETINGELSER