NC750X DCT 2022

Varenr. NC750XDM

kr 116 990,00

En av Europas allround-favoritter med mye motorkraft, høy rødmarkering, optimalisert girutveksling, flere ulike kjørenivåer og utvidet Honda Selectable Torque Control.

Finn forhandler

Beskrivelse

Honda har sørget for å kontinuerlig utvikle NC750Xs vellykkede (og unike) formel, med flere oppgraderinger gjennom årene. Til 2014 vokste motoren med 75 kubikk, og til 2016 fikk den et klarere estetisk uttrykk som eventyrmaskin, ny instrumentering, DCT-oppgraderinger og LED-lykter. Til 2018 ble to nivåer av Honda Selectable Torque Control lagt til, og en 35kW-utgave kom på plass.

Denne gangen bygger Honda videre på sine styrker innenfor praktiske løsninger, komfort og forutsigbar håndtering. Samtidig er det en mer livfull motorytelse med en injeksjon av ekstra dreiemoment og økt effekt. Tillegget av elektroniske kjørenivåer gjør det hele komplett. Motorsykkelen kommer i versjon med manuell girkasse eller du kan velge varianten med Dual Clutch Transmission (DCT).

Høyere toppeffekt 
Fire flere hestekrefter er å finne i NC750X sin EURO5-motor. Man kan også strekke turtallet ytterligere 600 rpm før man kommer til rødmarkeringen – takket være optimalisering av ventiltider og effektiviteten når det gjelder innsug og eksos. Kortere utveksling for de tre første girene gir bedre utnyttelse, mens slureclutchen gir en mer lettearbeidet clutchhendel samt behageligere turer – spesielt ved raske nedgiringer.

Throttle By Wire-systemet har tre kjørenivåer (RAIN, STANDARD, SPORT) pluss 1 USER-modus. Honda Selectable Torque Control (HSTC) kommer med en finkornet utgave med tre nivåer, mens Dual Clutch Transmission (DCT)-varianten har girmønstere som integreres med kjørenivåene. Toppeffekten er på 58,6 hestekrefter ved 6 750 rpm, mens maksimalt dreiemoment er på 69Nm ved 4 750 rpm. Den SOHC-baserte parallelltwinen har 8 ventiler og leverer en slående ytelse – spesielt i det nedre og midtre turtallsregisteret.

Slank og minimalistisk
NC750X er 6 kilo lettere enn forgjengeren og veier 214 kilo (224 for DCT-utgaven), og rekkevidden mellom tankstoppene er på hele 400 kilometer. Tanken rommer 14,1 liter og forbruket ligger på 0,35 liter per mil. Salhøyden er redusert med 30 mm (til 800 mm) på grunn av en noe kortere vandringsvei på støtdemperne. Motorsykkelen fremstår med en skarper identitet på grunn av sine former, muskuløse tank, LED-baserte frontlykt og kjørelys fra en karakteristisk front.

Vindskjermen gir forbedret værbeskyttelse, og oppbevaringsrommet – hvor man på andre motorsykler tradisjonelt finner bensintanken – har økt i volum med 1 liter til totalt 23 liter. LCD-instrumenteringen er i farger, og håndterer blant annet administrasjonen av kjørenivåeene gjennom en bryter på venstre styrehalvdel.

Blinklysene bak har Emergency Stop Signal (ESS) som innebærer at varsellysene automatisk settes på ved harde innbremsinger over 53 km/t for å varsle andre trafikanter. Blinklysene slår seg automatisk av igjen når situasjonen har normalisert seg. NC750X kan enkelt og billig bygges om til en 35kW-utgave (A2), ta kontakt med din lokale forhandler for tilbud.

Tilbehør
Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for denne utgaven av NC750X. Listen over tilbehøret består av: USB-C ladepunkt i oppbevaringsrommet, bagasjebrett, 38/50 liters toppboks, sidekoffertholdere, sidekofferter (høyre 26/32 liter, venstre 33 liter), høy vindskjerm, vindavviser for beina, sidebøyler i Metallic Silver, tåkelys og varmehåndtak.  

Tilleggsinformasjon

Fargebeskrivelse

Glint Wave Blue Metallic, Grand Prix Red, Mat Ballistic Black Metal, Pearl Glare White

Kubikk

745

Sylindere

2

Effekt (HK)

58.6

Overføring PIM

Yes

Effekt (KW)

43.1

Førerkortklasse

A

Girkasse

DCT

Forbruk l/mil

0.35

CO2 g/km

82

Sittehøyde

800

Omdreininger ved maks ytelse

6750

Maks dreiemoment

69

Omdreininger ved maks dreiemoment

4750

Height

1330

Length

2210

Width

846

Weight

224

Motortype

Liquid-cooled 4-stroke 8-valve, SOHC parallel 2-cylinder

StartEngine

Elektrisk

DriveTrainType

Kjede

Antall gir

6

Bensintank

14.1

Bremser foran

320mm single wavy hydraulic disc with 2-piston caliper and sintered metal pads

Bremser bak

240mm single wavy hydraulic disc with single-piston caliper and resin mold pads

Demping foran

41mm telescopic fork, 120mm stroke

Demping bak

Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 120mm travel

Dekk foran

120/70-ZR17M/C

Dekk bak

160/60-ZR17M/C

  • 5 ekstra hestekrefter
  • Effektiv slureclutch
  • Skarpere, mer aggressiv fremtoning
  • Ny LCD-instrumentering i farger
  • Bedre værbeskyttelse
  • Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
  • Emergency Stop Signal (ESS)
  • Større oppbevaringsrom med plass til helhjelm
  • 6 kilo lettere enn forgjengeren
  • 400 kilometers rekkevidde per tank

Orginalt tilbehør

NC750X

SLANK OG MINIMALISTISK

interessert i denne?

LES MER OM VÅRE BETINGELSER