CMX1100 Rebel Special Edition DCT 2025

Varenr. CMX1100D3S

kr 239 990,00

Hondas duo av Rebel-cruisere blir nå en trio med den nye «street custom» CMX1100SE. Alle tre deler den velprøvde tosylindrede motoren på 1084 kubikk, nå med økt dreiemoment ved lavere turtall og i mellomregisteret samt høyere toppeffekt. Alternativet Dual Clutch Transmission (DCT) får oppgraderinger ved lave hastigheter for å øke brukervennligheten. Andre oppdateringer omfatter en mer ergonomisk kjørestilling og ny 5-tommers TFT-skjerm med Honda RoadSync-smarttelefontilkobling og USB-C-kontakt. Blant de tekniske høydepunktene finner vi Throttle By Wire-kontroll (TBW), tre standard kjøremoduser pluss to brukertilpassede moduser, tre-nivås Honda Selectable Torque Control (HSTC) og cruisekontroll.   

Finn forhandler

Beskrivelse

CMX1100 Rebel ble lansert i 2021 og bygger på essensen av det som gjorde CMX500 til en suksess. Med økt ytelse, kraftigere karakter og en rekke av Hondas mest avanserte teknologier, gir CMX1100 en mer intens og sofistikert kjøreopplevelse, samtidig som den viderefører den ikoniske stilen og følelsen av frihet.

Til 2023 var den mekanisk uforandret, men Rebel-familien fikk et helt nytt tilskudd, CMX1100T Rebel, som er beregnet på ren touring. For 2025 får den store Rebel en rekke oppgraderinger når det gjelder motorytelse, komfort, kjøreergonomi og teknologi. I tillegg kommer det nye familiemedlemmet CMX1100SE Rebel – en spesialutgave som oser av «street custom», takket være ekte Honda-tilbehør. Som alltid, og uansett variant, vil CMX1100 Rebels kombinasjon av ytelse, spesifikasjoner og tilgjengelighet fortsette å vekke begeistring blant motorsyklister over hele Europa.  

To personligheter

CMX1100 Rebel er designet for rolig og avslappet cruising, men også for å tilby en spennende kjøreopplevelse når en herlig svingete vei presenterer seg. Førere som beveger seg opp fra mindre sykler, vil sette pris på vekten og de håndterbare dimensjonene, mens mer erfarne førere vil finne stor glede i chassisets håndteringspotensial, en stiv stålrørsramme, gode støtdempere og effektive bremseegenskaper. Foran sitter det en firestemplet kaliber som effektivt griper om en 330 mm stor skive. Bakbremsen består av en 1-stemplet kaliper og en 256 mm skive. 

Som en bobber for det 21. århundre uttrykker Rebel 1100 sin nedstrippede og minimalistiske stil på en fyldig og muskuløs måte. Stålskjermer foran og bak sitter over noen fete dekk, og den runde frontlykten blander retro-utseende med moderne LED-pærer. En mer avslappet kjørestilling er en viktig 2025-oppdatering. Styret er flyttet bakover og opp, fothvilerne fremover, og salen er nå 10 mm tykkere med en høyde på 710 mm.

En ny 5-tommers TFT-skjerm har tilpassbare skjermer og smarttelefontilkobling til Honda RoadSync. USB-C-kontakten er nå plassert på venstre side av enheten. CMX1100 Rebel blir tilgjengelig i den nye fargen Pearl Hawkseye Blue. CMX1100T Rebel blir tilgjengelig i den nye fargen Iridium Gray Metallic, mens CMX1100T SE Rebel kommer i Flare Orange Metallic og Mat Ballistic Black Metallic.

Sterk og kraftig motor

Parallelltwin-motoren på 1084 kubikk er SOHC-basert, har åtte ventiler og stammer fra CRF1100 Africa Twin, som til 2024 fikk en stor (og veldig merkbar) økning i dreiemoment på lavt turtall og i mellomregisteret uten tap av toppeffekt. Til 2025 får CMX1100 Rebel den samme oppgraderingen, som gir en sportslig fordel til cruising-egenskapene. Boringen er fortsatt 92 mm med 81,5 mm slaglengde, kompresjonsforholdet er 10,5 : 1 (fra 10,1 : 1), og motoren yter nå 88,4 hestekrefter ved 7250 rpm. For en sykkel som denne handler det imidlertid om dreiemoment, og mens kraften på topp forblir den samme – 98 Nm ved 4750 rpm – er responsen mye sterkere fra bunnen av turtallsområdet og oppover, 32 % mer enn Africa Twin-motoren. En relativt stor svinghjulsmasse betyr at responsen på lavt turtall ikke bare er ekstremt sterk, men leveres med ekte karakter.          

Den kompakte motoren styres av Throttle By Wire (TBW), og føreren kan velge mellom de tre kjørenivåeene Standard, Rain og Sport i tillegg til User – hvor man kan skreddersy motorens ytelse og egenskaper til sine egne preferanser. Alle kjøremodusene er nå optimalisert til den nye motorkarakteren. Rebel 1100 kommer med manuell girkasse eller den automatiske Dual Clutch Transmission (DCT) – begge med seks gir.  Til 2025 er to DCT-oppgraderinger på plass. For det første jevnere start fra stillestående og bedre kontroll ved lav hastighet – under 10 km/t – for U-svinger osv. Systemet har dessuten fått en forbedret og mer delikat clutchrespons.

Tøff, enkel og rå 

CMX1100 Rebel har et enkelt, rått og «ubehandlet» utseende. Den er lang og lav, har smal kropp og en tofarget 13,6 liter stor bensintank. Rebel-føreren kan kjøre alene eller med passasjer, ettersom passasjersalen enkelt kan monteres/demonteres. Under salen er det et tre liter stort oppbevaringsrom. Kjøreklar vekt er på 226 kilo med manuell girkasse, mens DCT-utgaven veier 236 kilo. CMX1100T Rebel veier 240/250 kilo, mens CMX1100SE Rebel er utstyrt med DCT og har en vekt på 237 kilo.

Cruisekontroll er montert som standard, og Rebel kommer også med tre nivåer av Honda Selectable Torque Control med integrert Wheelie Control. Tenningsnøkkelen plasseres på venstre side av rammen og åpner salen uten å måtte tas ut av tenningslåsen.

Nye CMX1100SE Rebel er den første Honda-sykkelen fra fabrikken (bortsett fra den legendariske RC213V-S) som har speil montert på styreendene. Disse har en stilig, aluminiumskåret design med antirefleks. Annet fabrikktilpasset tilbehør inkluderer fargetilpasset frontdeksel, spesialdesignede gaffelben og en kort, sportslig forskjerm. En sal med diamantsøm gir stil og ekstra komfort, mens et anodisert radiatordeksel markerer SE-forskjellen.

Tilbehør

Denne motorsykkelen er som skapt til å bære tilbehør, og en rekke originale Honda-tilbehør er klare til å festes rett på CMX1100 Rebel. For 2025 er komfortsalene redesignet, slik at passasjeren kan nyte en flatere og 30 mm dypere profil. Ryggstøtten er også høyere og tilgjengelig med brun pute.

Videre er tre tilpassede pakker tilgjengelige fra Honda-forhandlere:

Style Pack (versjoner tilgjengelig for CMX1100 eller CMX1100T, ikke kompatible med spesialversjonen) er designet for å fremheve det tilpassede utseendet til Rebel, ved å legge til:

  • Kort forskjerm
  • Frontlysdeksel (forlenget vindskjerm for CMX1100T-varianten)
  • Hjulstriper
  • Tankbeskyttere på sidene
  • Tankbeskytter i midten

(Følgende elementer er kun inkludert i Style Pack for CMX1100-varianten:)

  • Styreende-speil
  • Radiator-sidedeksler
  • Forgaffelgamasjer

Comfort Pack (tilgjengelig i svarte eller brune farger) er en allsidig samling av deler utformet for å forbedre både førerens og passasjerens komfort:

  • Bagasjebærer
  • Ryggstøtte for passasjer
  • Varmehåndtak

Travel Pack (tilgjengelig i svarte eller brune farger) er en samling tilbehør som gjør Rebel til en langdistanse-tourer og reisevenn:

  • Komfortsal for fører
  • Komfortsal for passasjer
  • Høyre salveske og feste
  • Venstre salveske og feste

Følgende tilbehør er også tilgjengelig:

  • Bagasjebærer for solokjøring
  • Frontkåpe
  • Førersal (diamantpolstring brun/svart)
  • Brun passasjersal

Tilleggsinformasjon

Overføring PIM

Yes

Kubikk

1084

Sylindere

2

Effekt (HK)

88.4

Førerkortklasse

A

Girkasse

DCT

Forbruk l/mil

0.53

Sittehøyde

710

Omdreininger ved maks ytelse

7250

Maks dreiemoment

98

Omdreininger ved maks dreiemoment

4750

Høyde

1125

Lengde

2240

Bredde

880

Vekt

237

Motortype

Væskekjølt 4-takts, 8-ventils SOHC parallelltwin

Antall gir

6

Bensintank

13.6

Bremser foran

330 mm enkel, 4-stemplet kaliper

Bremser bak

256 mm enkel, 1-stemplet kaliper

Demping foran

43 mm teleskopgaffel, justerbar forspenning

Demping bak

Dobbel piggyback, justerbar forspenning

Fargebeskrivelse

Flare Orange Metallic, Mat Ballistic Black Metal

Dekk foran

130/70B18 M/C

Dekk bak

180/65B16 M/C

  • Rå og muskuløs fremtoning
  • Full LED-belysning
  • Ny og mer ergonomisk kjørestilling
  • Cruisekontroll
  • Ny 5-tommers TFT-skjerm
  • USB-C-ladekontakt og Honda RoadSync
  • Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
  • Honda Selectable Torque Control
  • Wheelie Control
  • Kraftig og momentsterk motor
  • Også tilgjengelig med oppgradert Dual Clutch Transmission
  • Nye farger til 2025
  • Egen dedikert modell rendyrket for touring
  • Ny spesialutgave: CMX1100SE

CMX1100 REbel SE

Kraft. Stil. Frihet. Rebel.

interessert i denne?

LES MER OM VÅRE BETINGELSER