X-ADV 2021

Varenr. ADV750M

Hondas banebrytende X-ADV får en omfattende oppdatering til 2021. Motoren får mer kraft, rødmarkeringen økes og girutvekslingen optimaliseres. Dette passer som hånd i hanske med fire ulike kjøremoduser og utvidet Honda Selectable Torque Control.

Finn forhandler

Beskrivelse

Det er ikke ofte i motorsykkelverdenen at en ny tankegang dukker opp for å skape noe helt nytt. Men Honda spesialiserer seg på innovasjon og presenterte i 2016 et helt nytt konsept – X-ADV hvor motorsykkel og scooter smelter sammen til en urban tohjuls-SUV. Modellen fanget essensen av tohjulsfriheten i en spennende ny form og fikk gedigen oppmerksomhet fra motorsyklister rundt om i Europa. X-ADV har vist seg å være en stor salgssuksess.

X-ADV står ikke stille. Til 2021 øker Honda motorytelsen, reduserer vekten, forbedrer stilen og gir modellen funksjonalitet for enda større nytteverdi. Dermed blir X-ADV enda kulere og mer attraktiv i markedet.

Optimalisert motor 
Fire flere hestekrefter er å finne i X-ADV sin nye EURO5-motor. Man kan nå også strekke turtallet ytterligere 600 rpm før man kommer til rødmarkeringen – takket være optimalisering av ventiltider og effektiviteten når det gjelder innsug og eksos. Kortere utveksling for de tre første girene gir bedre utnyttelse og opplevelse.

Den SOHC-baserte parallelltwinen med 8 ventiler leverer slagkraftig ytelse – spesielt i det nedre og midtre turtallsregisteret. Til 2021 er motoren slanket med 1,4 kilo og leverer 58 hestekrefter ved 6 750 rpm. Ved 4 750 opplever man det maksimale dreiemomentet på 69 Nm. Fra 30 km/t vil X-ADV dekke 20 meter på 1,7 sekunder og 50 meter på 3,2 sekunder. I 60 km/t ligger den momentsterke motoren på lave 2 500 rpm. 

Med med et forbruk på 0,36 liter per mil blir rekkevidden på 366 kilometer med den 13,2 liter store bensintanken. Den kjøreklare vekten på 236 kilo er tre kilo mindre enn forgjengeren. 

4 ulike kjørenivåer
Throttle By Wire (TBW) bringer med seg justerbar motorkarakter gjennom de fire nivåene RAIN, STANDARD, GRAVEL og SPORT pluss et eget nivå hvor føreren selv kan skreddersy sine preferanser. Honda Selectable Torque Control (HSTC)-systemet er nå utvidet til tre nivåer for en enda jevnere innvirkning, men kan også deaktiveres helt. Dual Clutch Transmission (DCT) har automatiske girmønstre som knytter seg til kjøremodusene.

Oppbevaringsrommet under salen har vokst i omfang og er nå utstyrt med en USB-ladekontakt. Ved å flytte parkeringsbremsen til høyre styrehalvdel, har det blitt også blitt plass til et nytt og praktisk hanskerom. En ny 5 tommers TFT-instrumentering integrerer Honda Smartphone Voice Control-systemet som kobler føreren til smarttelefonen. Dermed kan man enkelt håndtere anrop, meldinger, musikk og navigasjon. Det er nødvendig med et hjelmmontert headset, og smarttelefonen kobles til instrumenteringen via Bluetooth. 

Tilbehør
Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for 2021-utgaven av X-ADV. Listen over tilbehøret består av:
Bagasjebrett, smart toppboks, toppboks på 38 eller 50 liter, sideveskebærer, sidevesker (høyre 26 liter, venstre 33 liter), konsollveske, håndbeskyttere, sidebeskyttelse, tåkelys og varmehåndtak.  

Tilleggsinformasjon

ColorDescription

Grand Prix Red, Graphite Black, Pearl Deep Mud Gray

Cubic

745 cm3

Brand

Honda

CylindersQty

2

HP

58.6 HK

TransferPim

Yes

KW

43.1 kW

LicenceClass

A

TransmissionType

DCT

Consumption

0.36 l/mil

CO2perKM

85 g/km

SeatHeight

820 mm

RpmMax

6759 o/min

TorqueMax

69 Nm

RpmMaxTorque

4750 o/min

Height

1370 mm

Length

2215 mm

Width

940 mm

Weight

236 kg

EngineType

Liquid-cooled 4-stroke 8-valve, SOHC parallel 2-cylinder

StartEngine

Elektrisk

DriveTrainType

Kjede

GearsQty

6

FueltankVolume

-15.8 liter

BrakesFront

296mm dual discs with 4-piston calipers

BrakesRear

240mm single disc with single-piston caliper

SuspentionFront

41mm USD,120mm stroke

SuspentionBack

Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 120mm travel

TyresFront

120/70-R17M/C

TyresBack

160/60-R15M/C

  • 4 ekstra hestekrefter
  • Dual Clutch Transmission (DCT)
  • Skarpere, slankere og mer aggressiv fremtoning
  • Ny 5 tommers TFT-instrumentering
  • Fire ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
  • Ny dobbel LED-basert frontlykt
  • Forbedret værbeskyttelse med ny vindskjerm
  • Større oppbevaringsrom og nytt hanskerom
  • Honda Smartphone Voice Control System

X-ADV 2021

ENDA BEDRE OG MER ATTRAKTIV

LES MER OM VÅRE BETINGELSER

interessert i denne?