CB125R 2021

Varenr. CB125RAM

Hondas premium Neo Sports Café 125 får økning i både ytelse og dreiemoment med en helt ny DOHC 4V-motor til 2021. Modellen er dessuten den første 125-kubikkeren i verden til å ta i bruk høykvalitets støtdemperne 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD.   

Finn forhandler

Beskrivelse

CB125R er den minste modellen i Hondas minimalistiske Neo Sports Café-familie, og kom på markedet i 2017. Den ble lansert sammen med CB300R og flaggskipet CB1000R og representerte et dristig premiumbasert tillegg til Hondas øvrige innstegsmodeller.

Nå, til 2021, får CB125R en helt ny motor og omfattende oppgradering av støtdemperne. Det holder den i spissen av konkurransefeltet, og helt på toppen av ønskelisten til mange unge førere. Modellen får en ny stilfull Pearl Smoky Gray-farge til 2021 – i tillegg til tre eksisterende fargevalg. 

Mer krefter i nyutviklet motor
I den forrige utgaven av CB125R hadde den en SOHC-basert motorvariant som stammet fra CBR125R. Til 2021 får CB125R en helt egen nyutviklet motor med DOHC 4V-design. Den leverer mer effekt og moment – 15 hestekrefter ved 10 000 rpm og 11,6 Nm ved 8 000 rpm. Forgjengeren presterte til sammenligning 13,2 hestekrefter og 10 Nm ved samme turtall. Boring og slaglengde er nå på 57.3 x 48.4 mm med kompresjonsforholdet 11,3:1. Spesifikasjonene til den forrige motoren var 58 x 47.2 mm og 11:1. CB125R-motoren oppfyller alle EURO5-miljøkravene.

Den minimalistiske stilen videreføres og rammen er uendret til 2021. Vektfordelingen med 51,6 prosent foran og 48,4 prosent bak gir god følelse og grep foran samtidig som den er enkel å styre. Den lette vekten på 129,8 kilo og kompakte akselavstanden på 1 342 mm hjelper også til med dette. Styret kan vris 40 grader, og snuradiusen på 2,3 meter garanterer enkel manøvrering i fastkjørt bytrafikk. Salhøyden er på 816 mm.    

Stor oppgradering av støtdemperne 
Dette er første gang 41 mm Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD-støtdempere er montert på en 125-kubikker. En trykkseparasjonsdemper sitter i ett demperbein, mens fjæringsmekanismen sitter i det andre. Resultatet er forbedret ytelse og lettere vekt i forhold til forgjengeren. Sammen med bruk av et større stempel, oppnås forfinet følelse, støtabsorpsjon og kontroll foran. Bak sitter det en enkeldemper hvor man kan justere forspenningen.

Som tidligere er det en 296 mm bremseskive foran omkranset av en radialmontert 4-stemplet kaliper fra Nissin. Bak sitter det en 220 mm skive med en-stemplet kaliper. Begge styres av to-kanals ABS, og systemet jobber gjennom en IMU (Inertial Measurement Unit) for å gi presis bremsing avhengig av sykkelens oppførsel. Den 10,1 liter store tanken gir en rekkevidde på over 470 kilometer. Det tilsvarer et forbruk på kun 0,21 liter per mil. 

Tilleggsinformasjon

Cubic

124.9 cm3

CylindersQty

1

HP

15 HK

KW

11 kW

LicenceClass

A1

TransmissionType

manual

Consumption

0.22 l/mil

CO2perKM

48 g/km

SeatHeight

816 mm

Brand

Honda

ColorDescription

Candy Chromosphere Red, Darkness Black Metallic, Mat Jeans Blue Metallic, Pearl Smoky Grey

TransferPim

Yes

RpmMax

10000 o/min

TorqueMax

12 Nm

RpmMaxTorque

8000 o/min

Height

1055 mm

Length

2015 mm

Width

820 mm

Weight

130 kg

EngineType

Liquid-cooled 4-stroke 4-valve DOHC single cylinder

StartEngine

Elektrisk

DriveTrainType

Kjede

GearsQty

6

FueltankVolume

10.1 liter

BrakesFront

296mm hubless floating disc. Radial-mount Nissin 4-piston caliper

BrakesRear

220mm single disc a single-piston caliper

SuspentionFront

41mm (SFF-BP) USD forks

SuspentionBack

Single-damper with preload adjustment

TyresFront

110/70R17M/C

TyresBack

150/60R17M/C

  • Nyutviklet motor  
  • Høyere toppeffekt 15Hk, mer moment
  • Støtdempere i høy kvalitet
  • Firestemplet bremsekaliper
  • Lavt forbruk med 0,21 liter per mil 
  • Rekkevidde på 470 kilometer
  • Dristig og moderne utstråling
  • LED-belysning
  • EURO5-godkjent

interessert i denne?

LES MER OM VÅRE BETINGELSER