PCX125 DX 2025

Varenr. PCX125SS

kr 49 990,00

Hondas populære PCX125 beholder sin plass innen urban scooterkultur med oppfrisket stil, utforming og nye fargealternativer. Den drives av enhanced Smart Power Plus (eSP+) -fireventilsmotor med oppdaterte ECU-innstillinger og O2-sensor. Honda Selectable Torque Control (HSTC) og tomgangsstopp er standard, og nye støtdempere er på plass bak, sammen med skivebrems. Modellen kommer med USB-C-ladekontakt og Smart Key-betjening. DX-modellen kommer i tillegg også med ny fem-tommers TFT-skjerm, klargjort for tilkobling via Honda RoadSync*.

Finn forhandler

Beskrivelse

PCX125 er en av de mindre kjente suksesshistoriene når det gjelder Hondas tohjulinger, men modellen har solgt over 140 000 eksemplarer i Europa siden den kom i 2010. Det karakteristiske og moderne designet gjør at den passer perfekt inn i en urban livsstil, og den lille størrelsen er den en lek både å manøvrere gjennom travel trafikk, og å parkere.

2021-modellen tok scooteren noen skritt videre, med ny motor og rammekombinasjon, økt bekvemmelighet og komfort, pluss en dristig utvikling av den avantgarde-stilen. I tillegg fikk modellen enda bedre beinplass, både foran og på sidene. 

2025-utgaven av PCX125 har fått en kraftig videreutvikling av sin avantgarde-design, med oppgraderinger både av chassis og teknologi. Den kommer med de nye fargene Mat Dim Gray Metallic, Pearl Snowflake White og Pearl Dark Ash.

Kraftig motor

PCX125 sin enhanced Smart Power Plus (eSP+) firetakter er væskekjølt, og leverer en toppeffekt på 12,5 hestekrefter ved 8 750 rpm. Maksimalt dreiemoment på 11,7 Nm oppleves ved 6 500 rpm. Akselerasjonen fra stillestående er god, og PCX cruiser lykkelig i 90 km/t. Toppfarten er oppgitt til 98 km/t og forbruket er på lave 0,21 liter per mil, så med den 8,1 liter store tanken kan man kjøre 385 kilometer mellom hver fylling.    

PCX er også utstyrt med Honda Selectable Torque Control (HSTC) som arbeider i bakgrunnen for å håndtere drivkraften til bakhjulet. En T vises i instrumentpanelet når HSTC aktivt reduserer hjulspinn, men systemet kan enkelt deaktiveres hvis ønskelig. Idling Stop-funksjonalitet stopper motoren etter at den har gått på tomgang i tre sekunder, og motoren starter igjen så snart man beveger på gassrullen.

For å oppfylle Euro 5+ miljøkravene, er nye ECU-innstillinger tilpasset et redesignet eksosanlegg, med en reposisjonert katalysator og ny O2-sensor. Den kjøreklare vekten er 134 kg for PCX125 DX.   

Stiloppgradering og ny modell

Designet til PCX125 har utviklet seg elegant til 2025. Den stramt definerte frontkåpen dominerer i den øvre delen, men trekkes elegant inn i midjen. Sammen med en mørk vindskjerm gir dette effektiv vindbeskyttelse. Modellen er kraftfull og vakker, og ingen annen scooter har en slik futuristisk stil. Med full, premium LED-belysning skiller også PCX125 seg fra mengden. Frontlykten har en utviklet stil, bygget rundt en slanket V-formet lyssignatur.

Mens standardmodellen bruker en LCD-skjerm for å formidle viktig informasjon til føreren, kommer den nye DX-modellen med en ny fem-tommers fullfarge TFT-skjerm som bruker optisk binding for forbedret lesbarhet i sterkt sollys. DX-utgaven har også bedre støtdemping bak, med fjærer som er optimalisert for å gi behagelige turer selv på dumpete bygater.

For 2025 er systemet klargjort for sømløs IOS/Android Honda RoadSync-tilkobling*. Denne funksjonen, sammen med en ny forenklet og brukervennlig, bakgrunnsbelyst fireveis vippebryter på venstre håndtak, gir enkel, sving-for-sving-navigasjon på skjermen, samt muligheten for at føreren kan ringe eller lytte til musikk via et Bluetooth-headset.

Smart Key-betjening er også praktisk. I tillegg til hovedtenningen og låsing av oppbevaringsrommene, kan den også brukes til den 35 liter store toppboksen (tilbehør). Når Smart Key er i nærheten, er boksen ulåst. Den låses automatisk når føreren forlater tohjulingen, men den kan også låses manuelt med nøkkelen. 

Bremsene består av en tostemplet kaliper og en 220 mm skive foran, som nå er matchet med en 220 mm skive og en enstemplet kaliper bak.  

Tilbehør

En rekke originalt Honda-tilbehør er tilgjengelig for PCX125.

Winter Pack er satt sammen for å forbedre førerens komfort under kaldt og rufsete vær. Den inkluderer:

  • Vindskjerm
  • Varmehåndtak

Også tilgjengelig som individuelle produkter, er:

  • Overtrekk
  • 35 liter Smart Top Box
  • 35 liter manuell toppboks
  • Alarm

Tilleggsinformasjon

Overføring PIM

Yes

Kubikk

125

Sylindere

1

Effekt (HK)

12.5

Førerkortklasse

A1

Girkasse

CVT/Automat

Forbruk l/mil

0.21

Sittehøyde

763

Omdreininger ved maks ytelse

8750

Maks dreiemoment

12

Omdreininger ved maks dreiemoment

6500

Høyde

1125

Lengde

1935

Bredde

740

Vekt

134

Motortype

4-takt SOHC

Bremser foran

220 mm skive

Bremser bak

220 mm skive

Demping foran

Teleskop 31 mm

Fargebeskrivelse

Mat Dim Gray Metallic, Mat Galaxy Black Metallic, Pearl Dark Ash Blue 2, Pearl Snowflake White

Demping bak

Twin Shock

Dekk foran

110/70-14M/C

Dekk bak

130/70-13M/C

  • Kraftig motor 
  • Idling Stop
  • Moderne og futuristisk design
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC)
  • Lavt forbruk med 0,21 liter per mil
  • Hondas Smart Key System
  • USB-C-lader
  • LED-belysning
  • Stor oppbevaringsplass
  • Nye farger til 2025
  • Ny DX-modell tilgjengelig
  • *Klargjort for Honda RoadSync-tilkobling. Lanseringsdato for systemet i Norge er foreløpig ikke bekreftet.

PCX125 DX

Stil, komfort og kvalitet – uten kompromisser

interessert i denne?

LES MER OM VÅRE BETINGELSER