X-ADV 2023

Varenr. ADV750P

kr 167 990,00

Hondas banebrytende X-ADV fikk en omfattende oppdatering til 2021. Motoren fikk mer kraft, rødmarkeringen økte og girutvekslingen ble optimalisert. Dette passer som hånd i hanske med fire ulike kjøremoduser og utvidet Honda Selectable Torque Control. Til 2023 kommer de to eksisterende fargene med en ny Graphite Black-kant.

Finn forhandler

Beskrivelse

Det er ikke ofte i motorsykkelverdenen at en ny tankegang dukker opp for å skape noe helt nytt. Men Honda spesialiserer seg på innovasjon, og presenterte i 2016 et helt nytt konsept – X-ADV hvor motorsykkel og scooter smelter sammen til en urban tohjuls-SUV. Modellen fanget essensen av tohjulsfriheten i en spennende ny form, og fikk gedigen oppmerksomhet fra motorsyklister rundt om i Europa. 

X-ADV har ikke stått stille. Til 2021 økte Honda motorytelsen, reduserte vekten, forbedret stilen og utstyrte modellen med mer funksjonalitet for enda større nytteverdi. Dermed ble X-ADV kulere og mer attraktiv i markedet. 

Slagkraftig ytelse

Den SOHC-baserte parallelltwinen med 8 ventiler leverer en slagkraftig ytelse – spesielt i det nedre og midtre turtallsregisteret. Motoren har en toppeffekt på 58 hestekrefter ved 6 750 rpm. Ved 4 750 rpm opplever man det maksimale dreiemomentet på 69 Nm. Fra 30 km/t vil X-ADV dekke 20 meter på 1,7 sekunder og 50 meter på 3,2 sekunder. I 60 km/t ligger den momentsterke motoren på lave 2 500 rpm. 

Med med et forbruk på 0,36 liter per mil blir rekkevidden på 366 kilometer med den 13,2 liter store bensintanken. Den kjøreklare vekten på 236 kilo er tre kilo mindre enn forgjengeren. X-ADV kommer også i en egen 35kW-utgave som er tilpasset førerkortklassen A2.     

Fra snill og jevn til aggressiv

Throttle By Wire (TBW) bringer med seg justerbar motorkarakter gjennom de fire nivåene RAIN, STANDARD, GRAVEL og SPORT pluss et eget nivå hvor føreren selv kan skreddersy sine preferanser. Honda Selectable Torque Control (HSTC)-systemet er utvidet til tre nivåer for en enda jevnere innvirkning, men kan også deaktiveres helt. Dual Clutch Transmission (DCT) har automatiske girmønstere som knytter seg til kjøremodusene.      

Oppbevaringsrommet under salen er på hele 22 liter, og er utstyrt med en USB-ladekontakt. Ved å flytte parkeringsbremsen til høyre styrehalvdel, har det blitt også blitt plass til et nytt og praktisk hanskerom. En 5 tommers TFT-instrumentering integrerer Honda Smartphone Voice Control-systemet som kobler føreren til smarttelefonen. Dermed kan man enkelt håndtere anrop, meldinger, musikk og navigasjon. Det er nødvendig med et hjelmmontert headset, og smarttelefonen kobles til instrumenteringen via Bluetooth. 

X-ADV er ellers utstyrt med Smart Key som kan bo i førerens lomme, og som betjener tenning, og lås for både tanklokk og sal, samt tilleggsutstyret Smart Top Box. Blinklysene er utstyrte med selvkansellerende Emergency Stop Signal (ESS)-funksjon som varsler andre ved harde innbremsinger.

Tilbehør

Et komplett utvalg av Honda originalt tilbehør er tilgjengelig for X-ADV – enten individuelt eller i pakker for enkelhets skyld. Disse inkluderer:  

Adventure Pack inneholder tilbehør som forbedrer offroad-egenskapene til X-ADV og inkluderer:

Tåkelys foran
Veltebøyle
Håndbeskyttere
Vindavviser 
Kraftige fothvilere 

Style Pack gir ekstra beskyttelse og en fin stil. Denne pakken inkluderer:

Gulvdeksler
Parkeringsspak
Styreholder
Parkeringsspakdeksel
Sidedeksler

Travel Pack øker bæreevnen og funksjonaliteten itl X-ADV over lengre avstander og inkluderer følgende tilbehør:

50 liters Smart toppboks pluss aluminiumsdeksel
Kofferter høyre 26 liter, venstre 33 liter
Toppboks innerveske
Koffert innervesker
Bagasjebærer i aluminium
Konsollveske
Aluminiumsdeksel for 50 liters toppboks
Varmehåndtak
Ryggstøtte for 50 liters toppboks

Ekstra tilbehør er også tilgjengelig og inkluderer:

50 liters manuell toppboks
38 liters toppboks

Tilleggsinformasjon

Fargebeskrivelse

Mat Ballistic Black Metal, Mat Iridium Gray Metallic

Kubikk

745

Overføring PIM

Yes

Sylindere

2

Effekt (HK)

58

Førerkortklasse

A

Girkasse

DCT

Forbruk l/mil

0.36

Sittehøyde

820

Omdreininger ved maks ytelse

6750

Maks dreiemoment

69

Omdreininger ved maks dreiemoment

4750

Motortype

Væskekjølt 4-takts, 8-ventils SOHC parallelltwin

Antall gir

6

Bensintank

13.2

Bremser foran

296 mm dobbel, 4-stemplet kalipere

Bremser bak

240 mm enkel, 1-stemplet kaliper

Demping foran

41 mm USD-gaffel

Høyde

1370

Lengde

2215

Bredde

940

Demping bak

Enkeldemper 120 mm

Vekt

236

Dekk foran

120/70-R17M/C

Dekk bak

160/60-R15M/C

  • Ny Graphite Black-kant
  • Slagkraftig ytelse
  • Dual Clutch Transmission (DCT)
  • Skarp, slank og aggressiv fremtoning
  • 5 tommers TFT-instrumentering
  • Fire ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
  • Dobbel LED-basert frontlykt
  • Utmerket værbeskyttelse
  • Stort oppbevaringsrom og praktisk hanskerom
  • Honda Smartphone Voice Control System

Last ned katalog

interessert i denne?

LES MER OM VÅRE BETINGELSER