Beskrivelse
CRF150R stiller med en firetakts Unicam -motor – noe som er unik i mini MX-verdenen. Den leverer en jevn og rikelig effekt gjennom turtallsområdet, det samme gjelder for dreiemomentet. Showa-demperkomponentene består av en 37 mm opp/ned-gaffel og en Pro-Link baksvingarm med en Showa-enkeldemper tilpasset en lett stålramme. I 2022 fikk CRF150R en grafisk oppdatering for å bringe den på linje sine større søsken – CRF250R og CRF450R.
19 tommer foran
CRF150R har en lett stålramme med høy strekkfasthet. Den byr på utmerket svingytelse og rettlinjesporing. For optimal kompresjon og returkontroll bruker CRF150R Showa opp/ned-gaffel med friksjonsreduserende teknologi, sammen med en Pro-link svingarm. Modellen er utstyrt med store, sterke og lette hjul – 19 tommer foran og 16 tommer bak. Støtdempingen både foran og bak har også innstillinger som er unike for CRF150R – dette for å levere ytterligere optimaliserte støtdempingsegenskaper under selv de vanskeligste baneforholdene.
Lette enkeltskiver, 220 mm foran og 190 mm bak, gripes av høytytende belegg som gir kraftig og presis bremsing inn i svingene. Et HRC-bakbremsesystem integrerer den bakre hovedsylinderen og væskebeholderen.
Dobbelt smøresystem
Som alle andre i Honda offroad-CRF-familien, bærer CRF150R sin arv med stolthet. Bensintanken rommer 4,2 liter. Et smøresystem med dobbeltsump reduserer mengden sirkulerende olje og bruker en mindre oljepumpe som skiller oljetilførselen til veivakselen, stempelet og ventiltoget fra clutchen og girkassen. Dette sikrer regelmessig tilførsel av avkjølt olje til clutchen og eliminerer eventuell forurensning av clutch og transmisjonsmateriale.
Luftboksen med stor kapasitet kobles til via et 26 mm inntak og har et to-trinns skumluftfilter for optimal ytelse. En eksosport på 22,5 mm kobles til en lett topp i rustfritt stål og ompakkbar lyddemper i aluminium.
CRF150R har en femtrinns girkasse som skifter jevnt mellom girene. Den passer perfekt til det brede kraftregisteret og leverer en sterk og engasjerende ytelse uansett gir.